ייצוג וליווי בבית הדין הרבני

בתחום דיני המשפחה פועלות שתי ערכאות משפטיות, בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. בכל הנוגע להליך הגירושין, למעט נישואין וגירושין, לשתי הערכאות הללו ישנה סמכות מקבילה ומצב זה יוצר מרוץ סמכויות. כל אחת מן הערכאות הללו, שונות מאוד בגישתן, לרבות סרבנות גט, וגירושים אזרחיים

בתי הדין הרבניים פוסקים על פי המשפט העברי, על פי חוקי ההלכה היהודית. לערכאה זו ניתנה סמכות ייחודית אחת בהליך הגירושין והיא סידור הגט. בשאר הנושאים, חולק בית הדין הרבני את סמכותו עם בית המשפט לענייני משפחה. בשל העובדה כי בתי הדין הרבניים אינם מתבססים על החקיקה האזרחית, פסיקותיהם מאופיינות בשמרנות רבה והן ממעטות להשתנות עם חלוף הזמן

החוק בישראל העניק לבית הדין הרבני סמכות ייחודית בעניין סידור הגט. 

בניגוד ליתר ענייני הגירושין כגון משמורת ילדים וחלוקת רכוש, תביעת הגט תוגש תמיד לבית הדין הרבני ולא ניתן לפנות בעניין זה אל בית המשפט לענייני משפחה. 

בני זוג יהודים אשר נישאו ומבקשים להתגרש, צריכים להגיש תביעה לגט, במסגרתה יש להוכיח את קיומה של עילת גירושין. כך למשל, אי קיום יחסי אישיות או עקרות, מהוות עילה לגט הן עבור האישה והן עבור הבעל. 

על פי כללי ההלכה, גט חייב להינתן בהסכמת שני בני הזוג ועל כן אם צד אחד מבקש להתגרש והשני אינו מעוניין בכך, הדרך לקבלת הגט עלולה להיות ארוכה. אמנם, בית הדין הרבני רשאי לנקוט בסנקציות כנגד סרבני גט, אך הוא אינו ממהר לעשות שימוש בסמכות זו, מחשש של עיוות הסכמה, אשר מבטל למעשה את חוקיות הגט.

לצדו של בית הדין הרבני, ניצב בית המשפט לענייני משפחה, אשר שונה מאוד מבית הדין הרבני. משום שהחלטותיו של בית המשפט לענייני משפחה, מתבססות על הדין האזרחי. זאת להבדיל מבית הדין הרבני אשר פוסק על פי דין תורה ולכן, החלטות בית המשפט לענייני משפחה לא לוקחות בחשבון את השינויים שהתרחשו בחברה ברבות השנים. לבית המשפט לענייני משפחה  סמכות מקבילה לבית הדין הרבני, לדון בכל ענייני הגירושין, למעט סידור הגט כפי שהוסבר. 

הייעוץ המשפטי בתחילת ההליך חשוב לאין ערוך, על מנת לא לבצע טעויות אסטרטגיות שישפיעו על פני הדברים ויגרמו נזקים בטווח הארוך.
עו"ד יעקב עופרי אוזן יבחן את נסיבות המקרה לעומק ויפנה לערכאה המתאימה ביותר בכל סוגיה העומדת על הפרק, במטרה לקבל את התוצאה המשפטית המיטבית. משרדינו מעניק שירות משפטי מקצועי תוך מומחיות משפטית בתחום וניסיון מקצועי עשיר לשם ניהול מוצלח ויעיל של הליך הגירושין על כל היבטיו.




יצירת קשר